Nuffnang Ads

Wednesday 29 February 2012

Skandal RM10 Bilion: Guan Eng Gagal Jawab!!!


"Saya tidak mahu rakyat Pulau Pinang tertipu dengan janji Guan Eng ke atas pembangunan Bayan Mutiara seperti mana beliau menipu memansuhkan Tol Sungai Nyior pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dahulu. 

Bayan Mutiara tidak menyebut langsung pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana rendah dan seakan-akan ada rancangan hendak mengeluarkan orang miskin keluar dari bahagian pulau,"
Ir Shaik Hussein



ISU pembangunan Bayan Mutiara di Pulau Pinang timbul baru-baru ini apabila tanah tebus guna yang luas itu tidak dimajukan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) yang merupakan pemilik tanah itu. Tanah itu kemudiannya dijual kepada syarikat swasta untuk dibangunkan sedangkan PDC mempunyai kepakaran serta pengalaman dalam menjalankan banyak projek pembangunan untuk kepentingan rakyat.

Tanah yang dianggap sebagai bernilai amat tinggi di Bayan Mutiara adalah kawasan paling strategik kerana berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang.

Dalam memperkatakan isu ini, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang, Ir. Shaik Hussein Mydin, 39, menyuarakan rasa kecewa dengan dasar Ketua Menteri, Lim Guan Eng untuk tidak menyelesaikan masalah yang timbul dalam pembangunan Bayan Mutiara. Sebaliknya, Setiausaha Agung DAP itu berterusan mempolitikkannya dengan melibatkan pemimpin UMNO.

No comments:

Post a Comment