Nuffnang Ads

Friday 18 May 2012

PKR Parti Yang Mendukung Kepimpinan Tidak Bermoral – Ezam


Sikap berdiam diri Parti Keadilan Rakyat dalam isu skandal seks Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sudah cukup untuk membuktikan pendirian parti tersebut tidak meletakkan nilai moral sebagai asas kepada prinsip perjuangan parti tersebut.
Menurut  Senator Ezam Mohd Nor, mana-mana parti yang meletakkan nila-nilai moral sebagai asas perjuangan, pastinya akan mengambil tindakan terhadap mana-mana pemimpin parti tersebut yang telah terbukti melakukan perbuatan yang tidak bermoral.
“Kita lihat contoh terbaru yang berlaku pada parti PDIP pimpinan Megawati Sukarno yang kini sedang melakukan siasatan terhadap seorang ahli Parlimen ekoran video lucahnya yang telah tersebar di You Tube.
“PIDP memberi jaminan akan mengambil tindakan terhadap pemimpin tersebut sekiranya hasil siasatan membuktikan bahawa dia benar-benar bersalah.  Inilah caranya bagi sesebuah parti politik yang meletakkan nilai-nilai moral yang tinggi dan mulia sebagai asas kepada perjuangan parti.
“Tetapi perkara ini tidak berlaku di dalam PKR yang  konon-kononnya mempunyai pemimpin-pemimpin berakhlak mulia yang  melebihi dari orang lain. Dan Azmin sebagai pemimpin yang konon-kononnya bersih dan telus, perlu meletakkan jawatan dalam parti bagi membuktikan sikap ‘gentleman’ beliau sehingga siasatan selesai di jalan terhadap kes ini,” tegaskepada UMNO Online di sini hari ini.
Sehingga ke hari ini, parti yang kononnya memperjuangkan nilai-nilai murni seperti penghapusan amalan rasuah dan sebagainya itu, langsung tidak bertindak  mahupun untuk menyiasat kebenaran video yang dikatakan membabitkan Timbalan Presiden parti tersebut, biarpun video skandal seks pemimpin itu sudah tersebar pada umum.
“Menyiasat pun tidak, apatah lagi untuk mengambil tindakan. Ini jugalah yang berlaku terhadap Anwar Ibrahim, di mana sudah terang-terang video perlakuan seksnya itu memperlihatkan 99 peratus mirip beliau, namun tidak ada sebarang tindakan atau pun siasatan yang diambil oleh PKR.
“Ini cukup jelas membuktikan, bahawa PKR bukanlah satu parti yang mementingkan intergriti dan moral kerana setakat ini, tidak ada langsung siasatan apatah lagi tindakan terhadap kedua-dua pemimpin tertinggi mereka yang terlibat dalam isu moral seperti yang kita boleh lihat hari ini dan terus mengekalkan pemimpin yang sudah terpalit dengan isu skandal seks untuk menjadi pemimpin mereka,” tegasnya lagi.
Sehubungan itu, beliau menyeru rakyat terutamanya ahli PKR agar meninggalkan parti tersebut dan berhijrah ke parti yang lebih mementingkan isu moral dan akhlak berbanding PKR hari ini.
“Saya rasa ahli-ahli PKR tidak perlu tunggu lama. Sudah jelas terbukti bahawa PKR tidak kisah tentang moral seseorang pemimpin, bahkan melindungi dan membela pula pemimpin-pemimpin mereka yang terlibat dalam isu salah laku moral seperti Anwar dan Azmin.
“Bagi ahli-ahli PKR yang mempunyai maruah dan meletakkan moral serta  akhlak yang baik sebagai asas perjuangan mereka, terimalah hakikat bahawa PKR bukan lagi satu parti politik yang sesuai untuk dijadikan wadah perjuangan.
“Melihatkan isu-isu skandal seks yang menyelubungi dua kepimpinan tertinggi parti itu, ia sudah terbukti bahawa PKR sebenarnya adalah sebuah parti yang mendukung kepimpinan pemimpin-pemimpin yang tidak berakhlak dan memiliki asas moral yang teruk berbanding parti-parti lain yang ada di negara ini,” ujar beliau mengakhiri perbualan. 

No comments:

Post a Comment