Nuffnang Ads

Thursday 31 January 2013

Anwar Puas Hati Tindakan Pas Terhadap Nasha


Nampaknya, Anwar cukup berpuas hati dengan tindakan yang diambil Pas terhadap Nasharuddin Mat Isa. Inilah yang Anwar harapkan sekian lama. Walaupun pada peringkat Majlis Syura, dan bukan Pas proper – Anwar tetap mahukan tindakan diambil kepada Nasha.
Blog ini pernah nyatakan beberapa kali, Anwar memang mahu Pas ambil tindakan tegas terhadap mantan Timbalan Presiden Pas ini. Pada Anwar, kesemuanya berasaskan kepada pengurusan masalah. Kalau ianya berlaku sekarang, lebih mudah untuk PR mengurus isu Nasha. Bak kata Azmin Ali pun, Ustaz Nasha tidak ada pengaruh dalam Pas.
Kalau dia dipecat sekalipun, dia hanya mampu membawa batang tubuhnya seorang diri sahaja.
Apa yang lebih Anwar mahukan agar Pas membuat keputusan tegas untuk tidak meletakkan Nasha sebagai calon. Kalau menurut laporan Malaysiakini, perkara sama juga telah diambil tindakan oleh Nik Aziz.
Mesej sms ringkas Anwar kepada beberapa pimpinan Pas di atas adalah contoh bahawa kesemuanya disusun di Tropicana dan bukan Taman Melewar/Chow Kit. PR sudah memulakan konsolidasi isu di Tropicana. Apa sahaja yang boleh membebankan PR, perlu dicantas awal.
Anwar juga mengingatkan inner circle, bahawa ini bukannya masa nak melayan isu yang dibawa oleh UMNO/BN. Semua fokus dan tumpuan mestilah dihalakan kepada menyusun senarai calon yang tepat untuk memberi kemenangan kepada PKR/PR. Isu Nasha, walaupun adalah isu dalaman PAS, masih boleh memberi masalah kepada PR.
Tindakan Pas kepada Nasha memang Anwar puas hati. Sekarang, Nasha tidak akan lagi mengganggu kredibiliti Mat Sabu yang menjadi tonggak pemikiran PKR di dalam PAS. Tanpa Nasha di dalam Majlis Syura dan senarai calon – Abang Mat akan dibantu untuk menjadi lebih utuh di dalam Pas.
Mai Pikiaq Pi: Pas seharusnya sedar siapa kawan dan siapa lawan!!!

No comments:

Post a Comment