Nuffnang Ads

Wednesday 9 January 2013

Hormati keputusan TI-M, kata Muhyiddin

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta semua pihak supaya menghormati keputusan badan pemantau rasuah Transparensi Antarabangsa Malaysia (TI-M) yang menolak jemputan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) untuk menjadi pemantau dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).
 
Beliau berkata, tindakan itu mungkin dibuat kerana pihak berkenaan merasakan tidak berminat atau yakin sistem yang diamalkan di sini telus dan tidak wajar bagi mereka hadir menjadi pemerhati.
 
"Kita tak boleh kata kamu mesti datang, itu adalah pilihan mereka dan kita harus hormati apabila sesuatu pihak membuat keputusan, apa yang kita nak pertikaikan," katanya.
 
Berhubung persediaan Barisan Nasional (BN) negeri menghadapi PRU13, Muhyiddin, yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata, parti-parti komponen kini berada di tahap kesiapsiagaan yang tinggi dan yakin faktor sokongan yang kian meningkat, rakyat akan terus memilih BN untuk kekal memerintah.
 
Beliau berkata, BN juga yakin dapat mengekalkan bilangan 21 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi sebelum ini serta menebus kembali 15 kerusi yang dikuasai pembangkang selain memenangi tujuh daripada lapan kerusi Parlimen yang diperuntukkan.
 
"Namun begitu, sebagaimana biasa saya ingin mengingatkan setiap peringkat pemimpin BN supaya perkukuhkan kedudukan parti terutama daripada segi kerja yang perlu dibuat sama ada di peringkat bahagian atau kawasan untuk menentukan berlakunya peningkatan sokongan yang lebih ketara oleh semua kaum selain bijak menguruskan hal-hal yang berlaku dan tersebar di media sosial," katanya mengulas mengenai taklimat persediaan menghadapi PRU oleh semua pemimpin parti komponen BN yang berlangsung secara tertutup sebelum itu.
 
Muhyiddin berkata, berikutan taklimat itu, beliau mahu setiap pemimpin di semua peringkat mengetahui dan memahami kedudukan sikap pengundi di semua kawasan dengan melakukan 'man marking' ke atas setiap pengundi.


Mai Pikiaq Pi: SPR telah melakukan pelbagai transformasi bagi memastikan PRU akan datang lebih telus dan bersih....

No comments:

Post a Comment