Nuffnang Ads

Wednesday 16 January 2013

Rakyat Mahu Bersama Kerajaan BN


Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang diterajui oleh Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berada di atas landasan yang betul dalam usaha untuk terus memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat serta berusaha keras untuk memaju dan meningkatkan pendapatan negara.
Dasar-dasar transformasi baik daripada sudut politik mahupun di dalam pentadbiran kerajaan di bawah teraju Datuk Seri Najib dilihat telah memberikan kesan yang besar terhadap sistem pentadbiran negara, serta ianya  amat diterima oleh rakyat secara keseluruhannya di negara ini, demikian tegas Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar.
“Hari ini kita nampak parti-parti di dalam BN, khususnya UMNO memperlihatkan kesatuan yang utuh  dan semangat  perpaduan yang tinggi di kalangan kepimpinan sehinggalah ke peringkat akar umbi.
“Selain perpaduan dan keselarasan gerak kerja yang diperlihatkan oleh BN, ini termasuklah dasar–dasar transformasi kerajaan yang diilhamkan oleh Datuk Seri Najib, telah memperlihatkan begitu banyak perubahan yang berlaku di dalam negara kita yang melibatkan pelsebagi sektor dan lapisan masyarakat.
“Begitu juga dengan falsafah dan pendirian kerajaan BN hari ini di mana aspirasi dan keperluan rakyat didahulukan serta melaksanakan janji-janji yang telah dibuat oleh kerajaan kepada rakyat, merupakan faktor-faktor utama yang meletakkan BN di atas landasan yang betul dan terus bersedia mentadbir negara,” jelas beliau di sini hari ini.
Justeru itu kata beliau, rakyat mampu untuk melihat dan menilai sendiri sejauh manakah prestasi BN dalam kesatuan matlamat dan kesepakatan untuk memakmurkan negara,  berbanding dengan apa yang diperlihatkan oleh Pakatan Pembangkang hari ini.
“Hari ini kita boleh lihat tiada kesepakatan di antara parti-parti yang bergabung di dalam Pakatan Pembangkang. Malah dalam beberapa isu, kita lihat setiap parti di dalam Pakatan berpegang kepada prinsip masing-masing dan tiada kesepakatan demi kepentingan rakyat dan negara.
“Begitu juga dengan ketelusan dan intergriti yang seringkali mereka laung-laungkan kepada rakyat, kononnya Pakatan lebih telus berbanding UMNO dan BN. Hari ini, satu demi satu kes salah guna rasuah, penyelewengan yang berlaku di dalam parti-parti gabungan Pakatan sudah terbongkar.
“Malah baru-baru ini, isu pemilihan CEC dalam DAP sudah cukup untuk memberikan kita gambaran sebenar tentang parti tersebut di mana, ketidakmampuan mereka untuk mentadbir satu pilihanraya kecil di dalam parti serta salah guna kuasa yang berlaku di dalam pemilihan tersebut,” ujarnya lagi.
Berdasarkan pengamatan beliau, sokongan rakyat terhadap BN hari ini semakin padu dan meningkat apabila melihatkan begitu banyak program-program yang disediakan oleh kerajaan untuk penambahbaikkan segala kemudahan untuk rakyat di negara ini.
“Seperti mana di Selangor, saya lihat ada isyarat yang jelas dari rakyat yang menyatakan sokongan yang semakin meningkat terhadap usaha-usaha BN Selangor dalam melaksanakan segala dasar dan transformasi kerajaan terhadap rakyat negeri Selangor.
“InsyaAllah, saya berkeyakinan bahawa rakyat Selangor akan mengembalikan semula pentadbiran kerajaan negeri kepada BN untuk bersama-sama kita terus bergerak ke hadapan dan menjadikan Selangor negeri termaju di negara ini,” akhiri beliau.
Mai Pikiaq Pi:  Rakyat mula menaruh harapan yang tinggi BN akan memenangi lebih 3/4 kerusi pada PRU akan datang...

No comments:

Post a Comment