Nuffnang Ads

Monday 15 July 2013

‘Kuala Besut Bertambah Biru’ vs ’16-16 Terengganu Baru’


Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Razali Ibrahim melihat ‘16-16 Terengganu Baru’ yang dicanang oleh pembangkang pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut hanyalah untuk kepentingan mereka semata-mata.
Menurut beliau adalah lebih baik ‘Kuala Besut Bertambah Biru’ demi kepentingan serta kelangsungan sebuah kerajaan yang stabil dan mantap demi manfaat serta faedah secara menyeluruh.
“Baik kita ambil ‘Kuala Besut Bertambah Biru’ sebab tak ada negara, tempat dan kawasan yang bila kerajaannya 50-50 ini stabil. Semua huru-hara bila keputusan tidak dapat dibuat demi kepentingan rakyat. Mana boleh rakyat dapat manfaat. 16-16 itu bukan untuk rakyat.
“Jika kita tengok dan perhatikan betul-betul 16-16 mereka hanya nak menang yang akhirnya kerajaan jadi tidak stabil. Prinsip paling penting kalau keadaan stabil kita akan dapat lebih manfaat dengan syarat kekuatan itu tidak digunakan secara salah. Sebab itu hari ini ada orang cakap bagus ada pembangkang kuat supaya BN buat kerja.
“Pada saya separuh benar. Apa yang penting semua bersatu padu dan kita buat kerja dengan jujur dengan amanah. Yang jadi masalahnya bila kita kuat kita jadi lupa diri. Itu jadi punca dan bukan makna pembangkang ada atau tidak,” katanya.
Mengulas lebih lanjut beliau seterusnya menambah kemenangan BN di Kuala Besut cukup penting dan mempunyai signifikan yang tersendiri.
“Pada saya di Kuala Besut ini khususnya daripada dulu pun Ahli Parlimen dan Adunnya sama. Maka masa tidak akan dibazirkan dengan berpolitik. Bila tidak dibazirkan dnegan berpolitik maka rakyat yang dapat banyak manfaat.
“Apatah lagi jika kita datang daripada satu kumpulan yang boleh bekerjasama. Sama parti dan tidak bekerjasama pun tak boleh sebaliknya hubungan yang rapat dikalangan kepimpinan pastinya memberi faedah kepada penduduk setempat,” ujarnya.
Mai Pikiaq Pi: Biru itu mendamaikan..... 

No comments:

Post a Comment