Nuffnang Ads

Monday 15 July 2013

Pastikan Pemilihan Jawatan Peringkat Cawangan Kukuhkan Parti


Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal mengingatkan anggota Umno peringkat cawangan di seluruh negara yang akan bermesyuarat bermula Isnin ini agar mendahulukan perpaduan parti berbanding kedudukan mereka dalam parti.
Beliau berkata walaupun semua anggota bebas menawarkan diri untuk bertanding sebarang jawatan, pada masa yang sama mereka perlu memastikan sebarang pertandingan itu menyumbang kepada kekuatan parti dan bukan melemahkannya.
“Peringatan saya ialah utamakan perpaduan parti. Cawangan merupakan kekuatan kita. Di situ tunjang kekuatan parti kita. Bahagian tidak ramai, tetapi (anggota) cawangan beratus, beribu orang. Jadi, betapa (pentingnya) cawangan itu dijaga dengan baik, dipimpin dengan baik,” katanya.
Shafie yang juga Ketua Umno Bahagian Semporna berkata demikian selepas mengadakan perjumpaan khas dengan ketua kampung, jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung, imam dan ketua Umno cawangan serta ketua ketiga-tiga sayap di setiap cawangan.
Mesyuarat Umno peringkat cawangan akan berlangsung dari 15 Julai hingga 30 Ogos ini.
Ditanya sama ada perlu pertandingan jika kepimpinan sedia ada telah melaksanakan tugas dengan baik, Shafie berkata: “Mengapa kita perlu goncang sekiranya ia akan memecah belah. Kalau kita yakin kepimpinan cawangan sedia ada berkebolehan kita teruskan perjuangan itu.”
Mai Pikiaq Pi: Jangan ada ahli yang cantas mencantas....

No comments:

Post a Comment