Nuffnang Ads

Friday 21 June 2013

Antara Black 505 dan Sidang DUN: Siapa Pengkhianat Sebenarnya?


Ketua UMNO Bahagian Machang, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub membidas kenyataan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang mengatakan mana-mana kepimpinan Pas yang tidak menyokong perhimpunan black 505 sebagai pengkhianat dan menyifatkan kenyataan itu adalah lebih tepat untuk ditujukan pada dirinya sendiri.
Menurut beliau, Husam sepatutnya mencermin diri sendiri terlebih dulu sebelum mengatakan orang lain sebagai pengkhianat parti.
“Bagi saya, Husam perlu sedar beliaulah yang  sebenarnya telah melakukan pengkhianatan yang lebih besar terhadap rakyat yang telah memberikan mandat kepada beliau, apabila beliau tidak hadir upacara angkat sumpah baru-baru ini.
“Walaupun Husam memberikan pelbagai alasan di atas ketidakhadirannya itu, namun jika dia benar-benar ikhlas berkhidmat untuk membantu rakyat, beliau perlu hadir dalam upacara angkat sumpah tersebut bagi memperlihatkan kesungguhannya untuk membantu rakyat,” tegas Jazlan hari ini.
Tambahnya lagi, Husam bukan saja mengkhianati amanah rakyat, tetapi turut menjadi pengkhianat kepada negara dengan terlibat memburuk-burukkan imej negara di mata rakyat dan dunia luar.
“Saya nak tanya Husam, pihak manakah yang seringkali menjaja keburukan negara sehingga imej negara terjejas akibat pengkhianatan seperti itu. Bukankah beliau termasuk salah seorang yang seringkali menjaja keburukan negara dengan fitnah dan tohmahan yang tidak ada asasnya,”
“Contohnya seperti sebuah keluarga. Jika ada seseorang ahli keluarga kita yang suka menyebarkan keburukan kita pada orang lain, apakah kita boleh menerima individu itu sebagai ahli keluarga lagi?
“Sudah tentu bagi kita, dia tidak layak untuk menjadi ahli keluarga kita kerana sikapnya yang suka menabur fitnah dan memburukkan keluarga sendiri,” tegasnya.
Justeru itu, beliau menasihati rakyat agar tidak terpengaruh dengan provokasi pembangkang yang cuba memfitnah bagi memburukkan imej SPR dengan mendakwa Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini penuh dengan penipuan dan penyelewengan.
“Pembangkang akan sentiasa mencari alasan untuk memperlihatkan kekalahan mereka itu adalah akibat penyelewengan SPR. Mereka cuba pengaruhi rakyat dengan isu yang tidak ada bukti seperti blackout, isu dakwat kekal dan sebagainya.
“Ketika PRU pada 2004, BN Kelantan kalah kepada pembangkang hanya satu kerusi dengan majoriti hanya dua undi, untuk membentuk kerajaan. Namun kita tidak pula bising-bising dengan mengatakan pilihanraya di Kelantan itu tipu dan sebagainya, biarpun pembangkang menang hanya dengan kelebihan satu kerusi dan majoriti dua undi.
“Bagi saya, Inilah sikap pembangkang yang tidak dapat menerima hakikat bahawa majoriti rakyat di negara ini menolak mereka. Mereka tidak realistik dan mampu menerima hakikat kekalahan mereka dalam PRU yang ke 13 baru-baru ini,” ujarnya. 
Mai Pikiaq Pi: Pembangkang tidak pernah terima hakikat yang mereka kalah dalam PRU13....

No comments:

Post a Comment