Nuffnang Ads

Monday 24 June 2013

Anwar, Pemimpin Pembangkang Memalukan Diri Sendiri


Kesediaan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang lain untuk mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen pada hari  ini membuktikan mereka bukan saja seorang hipokrit malah tidak mempunyai pendirian dalam  apa yang pernah diucapkan sebelum ini.
Sambil menyifatkan tindakan tersebut memalukan diri sendiri, Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Ir. Nawawi Ahmad juga berkata, pemimpin pembangkang lain terutama Anwar juga  sebagai seorang pemimpin yang tidak berintergriti, sedangkan sebelum ini begitu lantang tidak menerima keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu, apabila menuduh sistem pilihan raya negara ini sebagai tidak betul.
“Inikah sikap seorang pemimpin, pemimpin yang tidak mempunyai pendirian, boleh berubah dalam sekelip mata dalam keputusan yang dibuatnya, apakan orang seperti Anwar ini layak untuk menjadi seorang pemimpin yang bercita-cita tinggi untuk menjadi Perdana Menteri.
“Pemimpin seperti ini hanya pandai bercakap sahaja tetapi tidak mampu untuk melaksanakan apa yang dinyatakan, bercakap hanya untuk dapat sokongan, memang mudah untuk bercakap kerana tidak perlu mempunyai modal, tetapi sebagai seorang pemimpin, seharusnya ada pendirian dan prinsip dan hanya pandai bercakap tapi tidak mampu untuk mengotakannya”, katanya.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Anwar untuk hadir di majlis mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen, sedangkan sebelum ini dia menggesa supaya Ahli Parlimen memboikot majlis berkenaan kerana tidak berpuas hati dengan keputusan PRU13.
Menurutnya, apa yang dilakukan oleh itu hanyalah lebih kepada sandiwara atau lakonan untuk mengaburi mata rakyat supaya menyokong dan bersamanya menyertai perhimpunan haram yang diadakan si seluruh negara sebagai tanda bantahan kepada keputusan PRU13.
“Itu semua adalah lakonan dan sandiwara Anwar untuk mengaburi rakyat, Anwar terpaksa menelan semula apa yang pernah dinyatakan apabila menyedari perancangan tidak mendapat sambutan, dan jangan terperanjat jika dia memberi pelbagai alasan terhadap apa yang dilakukan itu.
“Pembohongan sudah menjadi mainan kepada pembangkang dan Anwar, sebab itu mereka berani bertindak apa sahaja walaupun merubah pendirian yang dibuat sebelum ini, tindakan Anwar untuk hadir apabila menyedari ketidak hadirannya boleh menyebabkan kehilangan haknya sebagai Ahli Parlimen,” katanya.
Nawawi berkata, jika benar pembangkang tidak menerima keputusan pilihan raya, sudah pasti semua Ahli Parlimen pembangkang tidak akan hadir pada majlis berkenaan, tetapi kesediaan untuk menghadiri majlis berkenaan membuktikan mereka menerima keputusan pilihan raya kecuali Anwar.
Mai Pikiaq Pi: Anwar dari dulu hingga sekarang memang suka bersandiwara....

No comments:

Post a Comment