Nuffnang Ads

Thursday 27 June 2013

Bukan Sindrom Penat Berpolitik Tapi Sudah Penat Layan Karenah Anwar


Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa ada pemimpin tertinggi pembangkang yang kini mengalami  sindrom ‘penat’ berpolitik dibidas oleh bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Seri Fairus Khairuddin, yang berkata bahawa kepimpinan pakatan yang lain bukannya penat berpolitik, tetapi sebenarnya mereka kini  penat melayani kerenah Ketua Pembangkang tersebut.
“Bagi saya, pemimpin-pemimpin pakatan yang lain, terutamanya pemimpin Pas bukannya penat berpolitik, tetapi mereka sudah penat melayani kerenah Anwar yang tidak habis-habis menggunakan politik jalanan.
“Saya kira bukan kepimpinan Pas saja yang sudah penat, tetapi rakyat di negara ini juga sudah penat dengan sikap Anwar yang masih tidak berpuas hati dengan keputusan PRU ke 13, biarpun beliau sendiri tidak dapat buktikan wujudnya penyelewengan sepertimana yang didakwa pakatan,” tegasnya di sini hari ini.
Kenyataan Anwar itu menurutnya mungkin berdasarkan perhimpunan black 505 yang dianjurkannya di Padang Merbok baru-baru ini, tidak mendapat sambutan bahkan Presiden Pas sendiri tidak hadir di dalam perhimpunan tersebut.
“Ini membuatkan Anwar merasakan bahawa bahang penolakkan SPR yang cuba dicetuskannya sudah mulai mahu padam. Anwar mungkin menganggap bahawa pemimpin pakatan lain sudah tidak mempunyai stamina dan mulai merasa penat dalam memperjuangkan agenda politik mereka.
“Tetapi apa yang beliau sebenarnya tidak sedar bahawa ramai pemimpin dan rakyat yang sudah penat melihatkan kerenah beliau yang tidak habis-habis mengajak rakyat berdemonstrasi,” ujarnya.
Tegasnya lagi, Anwar sepatutnya akur dengan takdir yang telah ditentukan Allah dan meneruskan khidmatnya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk membela nasib rakyat yang diwakilinya.
“Sebagai orang Islam, Anwar perlu akur pada takdir. Apa yang dilakukan oleh Anwar hari ini jelas bercanggah dengan syariat Islam, biar apa pun alasan dan matlamatnya.
“Janganlah kita  menolak dan menutup kebenaran di depan mata semata-mata hanya kerana nafsu amarah yang menyelubungi jiwa kita. Jangan korbankan keringat dan masa rakyat untuk kepentingan politik peribadi semata-mata,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment