Nuffnang Ads

Wednesday 28 March 2012

Ketua Pemuda MCA Kena Pukul?


Dong Jiao Zong adalah sebuah badan bukan kerajaan (NGO) yang cukup lantang memperjuangkan kaum cina yang ada di Malaysia ini. Satu ketika lalu mereka bersama MCA dan menyokong Barisan Nasional (BN) tetapi kini tidak lagi apabila hasutan yang dilakukan DAP berjaya merobek jiwa mereka dengan sifat racis yang semakin menebal dalam setiap ahli Dong Jiao Zong.

Agak hangat situasi tempoh hari apabila Ketua Pemuda MCA dipukul oleh ahli Dong Jiao Zong. Walaupun tidak mendapat kecederaan yang parah namun dengan sikap sedemikian menggambarkan kepada kita semua bahawa kaum Cina sewaktu ini tidak puas dengan apa yang mereka miliki dan mereka mahukan lebih lagi, lebih dan lebih lagi.

Dong Jiao Zong waktu ini terlalu angkuh dengan mengetepikan MCA yang sebelum ini cukup disanjung mereka. Dulu waktu sebelum kemerdekaan, MCA lah yang membawa kaum Cina di Malaysia mendapat kemerdekaan dan juga mendapat taraf kerakyatan. Jika tidak kerana MCA waktu itu yang berjuang untuk kaum cina jangan diharap untuk melihat kaum Cina dibenarkan mengundi malah boleh disamakan sahaja dengan pendatang-pendatang lain seperti Myamar, Bangladesh dan sebagainya.

Selepas kemerdekaan, MCA begitu rancak dalam memperjuangkan nasib kaum Cina di Malaysia, malah jika anda lihat Kerajaan BN yang dipegang tampuk kekuasaannya daripada orang Melayu-UMNO memberikan kelulusan untuk sekolah Cina dan juga peruntukkan bagi sekolah-sekolah Cina untuk terus hidup demi semangat BN itu sendiri.

No comments:

Post a Comment