Nuffnang Ads

Wednesday 30 April 2014

Alkisah Obama Dan Keterujaan Anwar Yang Melucukan!!!

Jika dilihat hiruk-pikuk kemarahan penyokong Anwar Ibrahim terhadap Presiden Barrack Obama kerana beliau enggan menemui ketua pembangkang tersebut sangat aneh. Sungguh besar perasaan takjub Anwar Ibrahim kepada Obama sehinggakan tidak berjumpa beliau merupakan satu kekurangan yang amat sangat.
Anwar Ibrahim patut sedar diri bahawa beliau hanyalah seorang Ketua Pembangkang, bukannya Ketua Kerajaan. Secara diplomatiknya tiada sebab seorang Presiden sebuah negara lain hendak berjumpa dengan Ketua Pembangkang.
anwar-percaya-obama-ditekan-paksa-najib-tak-jumpa-dia-lawak-kelakar-bohong
Dalam hubungan diplomatik yang harmoni, berjumpa Ketua Pembangkang mana-mana negara bukan satu tindakan yang waras. Apatah lagi berjumpa Ketua Pembangkang seperti Anwar Ibrahim.
Yang anehnya, mengapa PKR begitu marah dan beria-ia menimbulkan isu Obama tidak mahu berjumpa Anwar? Apakah pada mata Anwar, Obama begitu agung dan mulia?
Jika dilihat berita Anwar sejak beberapa tahun kebelakangan ini Anwar sangat ghairah dengan Barat tetapi jarang sekali menunjukkan keghairahannya dengan ibadah Haji mahu pun gerakan Islam.
Bilakah kali terakhir anda membaca Anwar Ibrahim mengerjakan haji? Ini tentu sangat luar biasa, kita langsung tidak perasan sama ada Anwar ke Mekah mengerjakan Haji atau tidak tetapi satu Malaysia tahu beliau mahu berjumpa Obama biarpun “hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.”
Sungguhpun Anwar mahu menyalahkan Najib kerana sikap Obama, namun hakikat sebenar ialah Anwar tidak penting kepada Presiden Amerka Syarikat tersebut.
Sungguhpun Anwar mahu menyalahkan Najib kerana sikap Obama, namun hakikat sebenar ialah Anwar tidak penting kepada Presiden Amerka Syarikat tersebut.
Seperti kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, terpulang kepada Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama sama ada mahu berjumpa atau tidak dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Itu hak dia (Obama), suka hati dia nak jumpa siapa, saya yang bekas perdana menteri ini pun dia tak nak jumpa,” kata Dr Mahathir kepada pemberita di Putrajaya hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung Parti PKR yang kesal Obama yang akan mengadakan lawatan rasmi ke negara ini Sabtu depan, tidak berjumpa Anwar.
Tambah Dr Mahathir, kerajaan tidak mempunyai kuasa untuk menghalang Obama daripada berjumpa sesiapa pun termasuk Anwar.
“Kalau tidak puas hati pergi tanya sendiri kepada Obama kita (kerajaan) halang ke atau tidak Anwar nak jumpa,” katanya.
Lawatan tiga hari Presiden AS itu merupakan lawatan rasmi pertama ke Malaysia selepas kunjungan Presiden Lyndon Johnson pada 1966.
Selain Malaysia, Obama turut melakukan lawatan ke Tokyo, Jepun dan Seoul, Korea Selatan sebelum mengakhiri lawatan kerja ke Asia di Filipina.
Kunta Kinte Malaysia
mahathir-suka-hati-obama-mahu-jumpa-atau-tidak-anwar-tanya-sendiri-kerajaan

No comments:

Post a Comment