Nuffnang Ads

Thursday 26 July 2012

Ahli Parlimen BN bukan barang dagangan murahan untuk dijual beli – Ahmad Maslan


Pendedahan bekas Naib Presiden PKR, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan bahawa adanya usaha Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membeli ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) jika gagal membentuk kerajaan pada PRU akan datang ini, merupakan satu kesinambungan usaha kotor beliau yang sebenarnya sudah menjadi  ‘rahsia umum’ di mana rakyat negara ini turut mengetahui tentang perkara tersebut.
Menurut Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Datuk Ahmad Maslan, Anwar akan terus cuba memujuk dan membuat tawaran harga terhadap ahli Parlimen BN lantaran beliau masih berpegang dengan sangkaannya, bahawa ahli-ahli Parlimen UMNO merupakan barang dagangan yang begitu mudah untuk dijual beli.
“Akibat sangkaan tersebut, justeru itu lahirlah pembohongan yang paling besar dan paling dahsyat dalam sejarah politik tanah air, iaitu pembohongan 16 September. Itulah satu-satunya pembohongan yang amat besar oleh seorang pemimpin politik yang akan dikenang oleh rakyat di negara ini.
“Cuma hari ini saya nak beritahu pada Anwar, ahli-ahli Parlimen BN tidak mudah dijual beli. Ahli-Ahli Parlimen BN setia dengan janji untuk berkhidmat pada rakyat. Mereka berjuang dan bergerak untuk kepentingan rakyat dan negara. Bukan semudah itu mahu membeli maruah dan prinsip ahli-ahli Parlimen BN,” tegas beliau.
Tambahnya lagi, Anwar sepatutnya berpegang teguh dengan prinsip dan intergriti yang selama ini dilaung-laungkannya dan janganlah bersikap di depan lain di belakang lain.
Jelasnya, amalan budaya rasuah politik seperti ini amat bahaya kerana ia boleh menjadi penyebab pelbagai masalah di dalam pentadbiran negara.
Selain itu, beliau turut membidas kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkenaan isu tema hari kemerdekaan tahun ini, 'Janji Ditepati'.
Menurutnya, Setiausaha Agung PAS itu patut berfikiran lebih terbuka dan di luar kotak, dengan tidak melihat slogan itu daripada sudut politik semata-mata.
“Inilah jadinya apabila segala perkara dinilai dan dilihat daripada sudut politik. Bukan kita sebut pun nama mana-mana parti politik dalam tema tersebut. Slogan itu merupakan salah satu nilai moral yang baik dan universal serta diterima oleh semua manusia.
“Menepati janji, merupakan slogan yang mengingatkan rakyat tentang nilai yang amat mulia dan merupakan satu perbuatan terpuji.
“Ini juga adalah sebagai satu ransangan dan motivasi kepada rakyat baik di peringkat mana sekalipun. Sebagai ayah, sebagai ibu,sebagai anak, sebagai majikan, sebagai pekerja dan sebagai manusia, menepati janji adalah sikap yang mulia dan patut dijadikan amalan semua,” ujar beliau.
Justeru itu, beliau meminta para pemimpin pembangkang agar tidak melihat segala usaha kerajaan hanya berdasarkan bacaan politik semata-mata. Kata beliau, jika pemimpin pakatan pembangkang melihat setiap langkah dan usaha kerajaan hari ini daripada sudut politik semata-mata, ini cukup jelas membuktikan bahawa cara berfikir pemimpin pembangkang tidak matang dan terbuka, serta hanya mampu berfikir daripada sudut satu aspek sahaja.
Mai Pikiaq Pi: Mana tidaknya, pakatan pembangkang makin terasa terancam dengan slogan 'Janji Ditepati' Hari Kemerdekaan nanti....

No comments:

Post a Comment