Nuffnang Ads

Monday 30 July 2012

Slogan 'Janji Ditepati' hanya ditakuti golongan pembohong rakyat


Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata slogan “Janji Ditepati” hanya sangat ditakuti oleh orang yang mungkir janji terutama pembohong rakyat.
Justeru beliau menyifatkan tindakan pihak tertentu mempertikaikan slogan tersebut sebagai isu remeh sahaja.
Tegasnya lagi slogan perayaan adalah hak kerajaan yang memerintah, dan isu itu tidak perlu dibahas.
“Sepatutnya tidak timbul persoalan apa slogan yang patut diletakkan, saya tidak nampak masalah besar membahaskan isu slogan ini, dan isu ini remeh sahaja,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas Majlis Berbuka Puasa Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) di Kelab Sultan Sulaiman di sini, Ahad malam.
Slogan ‘Janji Ditepati’ juga kata beliau bertepatan dengan kerajaan yang memerintah kini.
“Slogan itu mempunyai nilai sejagat, mengotakan janji merupakan nilai sejagat, jadi apa salahnya? Bagi saya, jika kerajaan berkata, ‘kami akan mengotakan janji kami', saya tidak nampak apa yang salah dengan perkara itu.
“Saya ingin menambah, slogan ‘Janji Ditepati’ sangat ditakuti oleh orang yang mungkir janji, tambah lagi pembohong rakyat, orang yang membohongi rakyat lagilah dia takut, yang sampai hari ni tak dibuat,” katanya.
Mai Pikiaq Pi: Slogan 'Janji Ditepati' bertepatan dengan sambutan kemerdekaan yang ke-55 tahun di mana kerajaan telah melaksanakan janji-janji untuk kesejahteraan rakyat....

No comments:

Post a Comment