Nuffnang Ads

Thursday 26 July 2012

PEMBANGKANG POLITIKKAN 'JANJI DITEPATI'


Tindakan pemimpin pakatan pembangkang yang mensensasikan ‘Janji Ditepati’  iaitu slogan Hari Kemerdekaan 31 Ogos dan Hari Malaysia 16 September ini adalah antara taktik mereka bagi mengaburi kepincangan dalam pentadbiran pakatan pembangkang.
Setiausaha Agung Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (MUBARAK), Datuk Paduka Abdul Rahman Ibrahim membidas taktik dangkal pakatan pembangkang yang lebih terserlah menuding jari mencari kesalahan kerajaan tadbiran Barisan Nasional (BN).
“Pembangkang ini bukan saja ketandusan idea untuk memburukkan kerajaan yang ditadbir dengan baik dan berlandaskan perancangan yang lancar tetapi mereka juga terdesak dan tersepit untuk mencari isu bagi dijadikan bahan propaganda terbaru.
“Selama ini pelbagai isu telah cuba diheret oleh pakatan pembangkang untuk menggambarkan keburukan kerajaan termasuklah memainkan isu FELDA, isu PTPTN, dan macam-macam lagi tetapi malangnya ia tidak menggambarkan realiti sebenar kerana kerajaan sentiasa menguatamakan rakyat,” katanya.
Jelas beliau lagi, ‘Janji Ditepati’ yang diangkat sebagai slogan bagi hari bersejarah negara tidak seharusnya dipolitikkan kerana ia menepati hala tuju dan pendekatan kerajaan.
“Janji Ditepati ini adalah gambaran kerajaan yang sentiasa memahami aspirasi dan cita-cita rakyat dalam melaksanakan tanggungjawab iaitu memastikan semua masyarakat mendapat kehidupan terbaik di negara ini,” katanya.
Ujarnya, pakatan pembangkang bukan saja mengkritik apa yang dilaksanakan oleh kerajaan tetapi lebih teruk lagi apabila mereka juga turut mencemuh dan mempersenda pelaksanaan pelbagai program yang dilakukan.

“Apa saja yang dilakukan oleh kerajaan akan diangkat sebagai bahan propaganda dan diburukkan oleh pakatan pembangkang dengan pelbagai manipulasi sedangkan dalam masa yang sama mereka juga turut mendapat imbuhan dan kesenangan hasil daripada pelaksanaan pelbagai program dan transformasi kerajaan.
“Inilah pembangkang yang tidak pernah bersikap matang dalam berpolitik sehinggakan mereka membawa perkara yang tidak sepatutnya dijadikan isu sebagai satu bahan propaganda sedangkan dalam masa yang sama bukankah lebih baik sekiranya mereka menyumbang idea yang bernas untuk kesejahteraan dan keamanan masyarakat keseluruhannya,” katanya.
Namun demikian, beliau juga tidak menolak kemungkinan pakatan pembangkang mensensasikan slogan tersebut adalah kerana mahu berselindung daripada kesilapan dan kegagalan mereka dalam pentadbiran.
“Selepas kempen Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) lalu sehinggalah mereka mendapat mandat mentadbir empat buah negeri banyak janji-janji pakatan pembangkang yang masih belum tertunai dan ia tidak pernah disebutkan sebaliknya mereka lebih senang mencari salah Kerajaan BN.
“Makin banyak pembangkang memburukkan BN tetapi makin terbukti hanya BN yang mampu menjaga kebajikan rakyat malah setiap hari ada saja berita-berita gembira yang dibawa oleh pemimpin tertinggi sebagai hadiah untuk rakyat sebagaimana BR1M, KR1M, KAR1SMA, TR1MA dan macam-macam lagi,” katanya lagi.
Tegasnya, BN adalah kerajaan yang proaktif dan sentiasa memikirkan kesejahteraan masyarakat keseluruhannya tanpa mengambil kira pandangan dan idealogi politik mana-mana individu.
Mai Pikiaq Pi: Itulah tandanya begitu cetek pemikiran pemimpin pembangkang yang tidak sudah-sudah mengkritik kerajaan...

No comments:

Post a Comment