Nuffnang Ads

Tuesday 31 July 2012

PR marah slogan 'Janji Ditepati'


Pembangkang tidak berpuas hati dengan tema sambutan ulang tahun kemerdekaan kerana beranggapan seperti menyindir kegagalan mereka menunaikan janji-janji yang dibuat pada pilihan raya lalu walaupun mereka berkuasa di negeri terbabit bak kata pepatah 'siapa makan cili dia yang terasa pedas'.
Ketua Puteri UMNO Melaka, Mas Ermieyanti Samsudin menyifatkan pembangkang kini boleh diibaratkan seperti 'cacing kepanasan’ dan menganggap apa sahaja yang dilakukan oleh kerajaan semuanya tidak betul dan akan cuba memperbesar-besarkan sesuatu isu untuk mendapat perhatian.
“Pembangkang ini bukan sahaja sudah kehabisan modal politik, mereka kini macam cacing kepanasan, semua yang dibuat oleh kerajaan semua tidak kena sedangkan ia adalah untuk kebaikkan rakyat.
“Slogan 'Janji Ditepati’ itu adalah untuk memberitahu rakyat bahawa kerajaan akan berusaha untuk menepati segala janji yang dibuat kepada rakyat. Kita buat janji kita tunaikan, tidak seperti mereka yang pandai membuat janji tetapi tidak mampu dilaksanakan sebab itu mereka fobia dengan slogan 'Janji Ditepati’, sebab mereka tak mampu buat seperti apa yang kerajaan lakukan,” katanya di sini.
Beliau yang juga Exco Puteri UMNO Malaysia berkata, slogan itu juga untuk memberitahu kepada rakyat bahawa Kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah kerajaan yang bertanggungjawab dan tidak hanya berjanji kosong untuk mendapatkan sokongan daripada rakyat.
“BN sudah memerintah di negara ini lebih daripada 50 tahun, sudah banyak perubahan yang dilakukan untuk dinikmati oleh semua rakyat negara ini tanpa mengira kaum, agama serta pegangan politik mereka.
“Berbeza dengan pembangkang, baru sahaja memerintah beberapa negeri yang kononya ingin membuat perubahan tetapi pelbagai masalah dan rungutan pula yang kita dengar daripada rakyat terhadap corak pentadbiran mereka,” katanya.
Menurutnya, pembangkang kini berada dalam keadaan keluh kesah dengan kejayaan Barisan Nasional mengembalikan keyakinan rakyat berbanding dengan pembangkang, sebab itu tema hari kebangsaan juga turut menjadi masalah kepada mereka. 
Mai Pikiaq Pi: Sebab janji PR belum tentu dipenuhi.....

No comments:

Post a Comment