Nuffnang Ads

Wednesday 1 August 2012

KAJIAN PENAMBAHBAIKAN POLIS KONONNYA...

Pakatan Rakyat (PR) akan memasukkan kajian mengenai penambahbaikan pasukan polis dalam bajet 2012 mereka bagi mengemukakan satu kaedah yang dapat menyelesaikan masalah peningkatan jenayah.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, kajian itu penting kerana polis seolah-olah kekurangan tenaga untuk membanteras jenayah.

"Kita lihat hari ini gambaran bukan sahaja persepsi tapi realiti, kedudukan jenayah semakin parah sehingga kerajaan terpaksa mencadangkan Rela untuk membantu polis menjaga tempat-tempat yang selalunya berlakunya jenayah.

"Ini menggambarkan jenayah itu parah dan semacam tidak cukup tenaga untuk mengendalikan perkara ini," kata beliau pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Setiausaha PR bersama wakil DAP dan PKR di Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut hari ini.



Mai Pikiaq Pi: Tangani jenayah bukan hanya tanggungjawab polis semata-mata, sebagai masyarakat Malaysia, kita perlu peka jenayah yang berlaku di sekeliling kita dan haruslah cepat-cepat menghubungi pihak polis.... Kalau ikutkan pihak polis telah melakukan pelbagai pembaharuan dalam menjalankan tanggungjawab sebagai anggota polis yang berdedikasi.. Jangan jadikan isulah.. PR tak habis-habis mencari kesalahan yang telah kerajaan lakukan....

No comments:

Post a Comment