Nuffnang Ads

Thursday 16 August 2012

SEBAR FITNAH ANTARA STRATEGI PERANG SARAF PEMBANGKANG


Membuat spekulasi termasuk yang berbaur fitnah antara strategi dan perancangan perang saraf pembangkang mengaburi rakyat dengan tujuan untuk menimbulkan perasaan benci kepada kerajaaan.
Bekas pembantu khas, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Rahimi Osman berkata, bukan perkara pelik kepada pembangkang mengembar-gemburkan sesuatu berita atau cerita walaupun perkara itu belum ada kesahihannya.
“Membuat spekulasi memang menjadi amalan kepada mereka, ia sebahagian daripada strategi perang saraf untuk mengelirukan rakyat, tidak kira apa sahaja, semuanya bagi mereka tidak betul walaupun perkara yang dilaksana untuk kebaikan rakyat.
“Malah sanggup mereka cipta cerita yang tiada kesahihan, di samping membuat pelbagai fitnah termasuk menyerang serta memburuk-burukkan individu tertentu, niat mereka tiada lain iaitu untuk menimbulkan persepsi buruk kepada individu terbabit,” katanya lagi.
Berhubung pendedahan Raja Petra Kamaruddin mengenai apa yang dilakukan pembangkang , Rahimi menyifatkan itu adalah biasa dan apa yang diceritakan itu adalah berdasarkan kepada pengalaman yang pernah dilalui sebelum ini kerana Raja Petra pernah bersama pembangkang terutamanya PKR.
“Raja Petra antara mereka yang terbabit memburuk-burukkan pemimpin kerajaan termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan keluarganya, pendedahan itu dapat memperbetulkan salah tanggapan masyarakat terhadap Perdana Menteri,” katanya.
Menurutnya, seperti biasa, pembangkang akan mendiamkan diri dan tidak memberi sebarang respon atau komen kepada pendedahan itu kerana menyedari jika menjawabnya lebih banyak pekong mereka akan terbongkar.
Mai Pikiaq Pi: Rakyat jangan mudah terima bulat-bulat apa yang digembar-gemburkan oleh pembangkang kerana mereka hanya pandai membuat fitnah daripada menunaikan janji!

No comments:

Post a Comment