Nuffnang Ads

Wednesday 24 October 2012

Pengguna tiada hak saman - MB Selangor


Kerajaan Selangor dan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendakwa 711 orang yang memfailkan tuntutan hampir RM500,000 kerana tidak mendapat air percuma, tidak mempunyai hak untuk menyaman mereka.

Kedua-duanya, defendan pertama dan kedua dalam hujah pembelaan yang difailkan 12 Oktober lalu, turut menafikan pernyataan yang terkandung dalam notis tuntutan berkenaan. Bagaimanapun, kedua-dua defendan itu mengakui Kerajaan Selangor melaksanakan Skim Air Percuma di Selangor, skim yang menawarkan bekalan air percuma bagi 20 meter padu pertama kepada pengguna domestik bermeter individu. 
Mereka juga menyatakan, semua plaintif dikehendaki membuktikan bahawa mereka layak menerima subsidi air percuma mengikut skim itu dan jika benar mereka tidak menerimanya, mereka mempunyai locus standi membawa kes ke mahkamah.

Menurut mereka, secara logik, manifesto defendan pertama untuk memberi subsidi air percuma hanya boleh dilaksanakan dari segi teknikal dan pengurusan, iaitu pengguna domestik di Selangor menggunakan meter individu, bukan meter pukal.

Pengguna yang masih menggunakan meter pukal pula perlu menukar meter mereka kepada meter individu.
Mai Pikiaq Pi: Khalid takut akan bayangnya sendiri apabila tidak berlaku adil dalam  pemberian air percuma....

No comments:

Post a Comment