Nuffnang Ads

Thursday 8 November 2012

Nurul Izzah disaran dalami hukum agama sebelum buat kenyataan


Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mahu Naib Presiden PKR, Nurul Izzah mendalami dan memperinci hukum agama sebelum membuat sebarang kenyataan mengenai Islam.
Katanya soal agama tidak boleh dijadikan bahan politik untuk meraih sokongan.
“Apapun perbezaan parti namun dalam soal agama kita hendaklah kembali kepada hukum yang berdasarkan kepada Al-Quran, hadis dan terjemahan ulama.
“Ayat yang menyatakan tiada paksaan dalam beragama ertinya adalah tidak boleh memaksa penganut agama lain untuk masuk Islam tetapi menyamaratakan orang-orang Islam supaya bebas memilih agama mereka selepas tempoh umur tertentu adalah sesuatu yang di luar daripada hukum Islam sendiri,” katanya.
Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Nurul Izzah bahawa rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga terpakai kepada orang Melayu.
Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, tindakan Anggota Parlimen Lembah Pantai atas nama liberalisme dan pluralisme itu ternyata tidak dapat diterima oleh masyarakat Islam di negara ini.
“Saya merasakan apa yang dinyatakan oleh Nurul Izzah adalah sesuatu yang tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang pemimpin Islam dalam PKR,” katanya.
Mai Pikiaq Pi: Kenyataan Nurul Izzah persis Anwar Ibrahim... "Bapa borek, anak rintik"

No comments:

Post a Comment