Nuffnang Ads

Thursday 20 March 2014

Cukup-cukuplah Keadilan Untuk Anwar… Keadilan Penduduk Kajang Bagaimana?

Cukup-cukuplah keadilan untuk Anwar… keadilan untuk penduduk Kajang yang menjadi pengundi bagaimana? Apakah makna keadilan untuk Anwar sedangkan pilihan raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang adalah untuk memilih wakil rakyat yang berkhidmat untuk penduduk setempat, kata Bekas Setiuasaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari.
Beliau seterusnya mempersoalkan apakah layak mereka melaungkan soal keadilan sedangkan harapan pengundi yang memberikan mereka mandat pada pilihan raya umum lalu dipandang sebelah mata setelah dengan mudah mengosongkan kerusi berkenaan.
“Inikah yang dipanggil keadilan? Sudah-sudahlah tu…tak malukah mereka bercakap soal keadilan untuk Anwar di Kajang ini sedangkan seperti yang disebutkan di atas, pilihan raya ini untuk memilih wakil rakyat.
“Apa signifikannya bercakap soal sedemikian.. apa signifikannya melaung-laungkan soal itu di sini sedangkan seperti yang semua tahu DUN Kajang dikosongkan sewenang-wenangnya.
“Sebab itulah saya ingin sarankan sudah-sudahlah…takkan nak jaja lagi perkara yang sama. Janganlah jadikan penduduk Kajang ini mangsa keadaan,” katanya di sini, hari ini.
Beliau seterusnya menambah sepatutnya kerajaan negeri di bawah pimpinan mereka perlu mencari sesuatu yang baru untuk manfaat penduduk Kajang dan rakyat Selangor amnya.
“Baru saja menang dan memerintah kerajaan negeri untuk penggal kedua.. sepatutnya itu diutamakan dan bukannya permainan politik yang tak sudah-sudah sepertimana yang berlaku di Kajang ini.
“Harap pengundi dapat melihat soal ini kerana pilihan raya DUN Kajang untuk memilih wakil rakyat mereka dan bukannya untuk sesiapa apatah lagi keadilan untuk Anwar,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment