Nuffnang Ads

Thursday 20 March 2014

Tawaran DAP Pada Calon BN Satu Rasuah Politik – Othman Abdul

Ahli Parlimen Pendang, Datuk Othman Abdul menyifatkan tawaran  yang diberikan oleh ahli jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP, Datuk Teng Chang Khim kepada calon Barisan Nasional, Datin Paduka Chew Mei Fun sebagai satu rasuah politik.
Menurut beliau, sebelum ini DAP seringkali mengatakan bahawa UMNO mengamalkan rasuah politik namun hari ini secara terang-terang  bahawa parti tersebutlah yang sebenarnya mengamalkan rasuah, apabila menawarkan jawatan sebagai ahli majlis negeri kepada calon BN dengan syarat beliau meletakkan jawatan dan memberikan kemenangan kepada calon PKR.
Jadi ini menunjukkan juga bahawa DAP mengamalkan rasuah politik secara jelas, apabila membuat kenyataan secara terbuka dan dilaporkan oleh akhbar-akhbar dengan menawarkan jawatan-jawatan tertentu sekiranya calon BN menarik diri daripada bertanding.
Sebelum ini menurut beliau, mereka sebelum ini begitu lantang menuduh UMNO sebuah parti rasuah,  tetapi hari ini jelas ianya merupakan satu tuduhan yang tidak betul.
“Tetapi apa yang mereka lakukan ini, membuat tawaran jawatan kepada calon BN sekiranya menarik diri dari bertanding amat nyata sekali merupakan satu rasuah politik dan ini jelas ianya adalah sesuatu yang amat bertentangan dengan pilihanraya,” tegasnya.
Justeru itu, beliau menasihati semua pengundi di DUN Kajang mestilah melihat calon yang boleh berkhidmat dan mempunyai rekod yang baik.
“Bukannya dengan memilih calon PKR yang hanya mewakili suaminya untuk bertanding di DUN Kajang ini. Apakah tidak ada anak tempatan dari rakyat Kajang yang muda dan lebih berpengaruh di dalam PKR? Tetapi ini tidak berlaku kerana ternyata PKR mengamalkan politik keluargaan.
“Jadi adalah lebih baik pengundi di sini memberikan undi mereka kepada calon BN yang insyaAllah pastinya dapat memberikan bantuan dan perkhidmatan yang baik untuk menyelesaikan permasalahan rakyat di DUN ini,” ujarnya. 

No comments:

Post a Comment