Nuffnang Ads

Thursday 20 March 2014

Tiada Faedah Hadir Reformasi 2.0.. Lebih Baik Hadir Selawat Perdana Di Putrajaya

Tempoh berkempen di Pilihan Raya (PRK) Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang digunakan sebagai peluang oleh pakatan pembangkang menganjurkan reformasi 2.0 atas nama ‘kembalikan keadilan, hentikan kezaliman’ yang akan berlangsung esok sedangkan dalam masa yang sama majlis Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul akan berlangsung di Dataran Masjid Putra, Putrajaya.
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Putrajaya, Ahmad Faizal Abdul Karim melihat tindakan pakatan pembangkang yang menyeru kepada tindakan melakukan reformasi adalah perbuatan yang membuang masa dan sia-sia.
“Jika nak dibandingkan antara reformasi dan majlis Selawat Perdana maka tentunya, kita sebagai umat Islam lebih tertumpu kepada program-porgram yang menjana ilmu, memberi pengisian yang berfaedah apatah lagi dalam program ini kita memuji junjungan besar Nabu Muhammad,” katanya kepada UMNO-Online.
Jelas beliau, jika melihat pendekatan pembangkang yang menjadikan PRK Kajang sebagai batu loncatan mereka untuk melakukan hasutan kepada rakyat maka tentunya ia adalah sesuatu yang tidak sewajarnya berlaku.
“Dalam pakatan pembangkang itu sendiri ada parti yang selama ini kononnya memperjuangkan agama maka inilah masanya untuk mereka bersuara dan menolak program-program yang tidak berfaedah sebagaimana reformasi ini.”
Dilaporkan, pakatan pembangkang akan menganjurkan reformasi 2.0 pada 21 Mac 2014 jam 8.30 malam di Stadium Kajang yang bertemakan warna hitam dan dalam masa yang sama, majlis Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul berlangsung di Putrajaya yang dijangka akan menghimpunkan seramai 500,000 orang.

No comments:

Post a Comment